ترفند هاترفند های IOSترفندهای اندرویدنرم افزار

سرعت گوشی و راه های افزایش

سرعت گوشی: اگر مدت‌هاست از یک گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، ممکن است کاهش سرعت آن را احساس کرده باشید. به عنوان مثال می‌توانیم به طول کشیدن بارگذاری app ها، کند شدن نمایش منو‌ها و دیگر موارد این‌چنینی اشاره کنیم.

طبیعتا این مشکل مختص گوشی‌های اندرویدی نیست و حتی آیفون‌های قدیمی هم با آن روبرو می‌شوند. در این میان با بهره‌گیری از برخی راهکارها، می‌توانید شدت این مشکل را تا حدی با توجه به مدل گوشی کاهش دهید.

غیرفعال کردن انیمیشن گوشی

 زمانیکه شما از صفحه هوم، شروع به انتخاب برنامه ها می کنید یا برنامه های باز را می بندید و یا حتی در بین برنامه سوئیچ می کنید، گوشی شما بصورت پیش فرض دارای تنظیماتی می باشد که در حین جابجایی با محیط کاربری زیبایی شما را سرگرم کند. اما این تنظیمات پیش فرض تنها مواقعی پاسخگو هستند که حافظه گوشی تا میزان زیادی پر نشده باشد و همچنین برنامه های باز نیز از حد خود عبور نکند!

با این حال برای آنکه بتوانید این معضل را حل کنید نیاز به یک دقیقه وقت دارید تا همانند مراحل ذکر شده در زیر آنرا برطرف کنید.

مرحله اول

 از منو کاربری، وارد تنظیمات گوشی هوشمند خود شوید و سپس بر روی گزینه “Developer option” کلیک کنید.

مرحله دوم

 اینک کمی به سمت پائین اسکرول کنید تا به بخش تنظیمات ” Windows animation scale” برسید. اینک باید بر روی این گزینه کلیک کنید.

مرحله سوم

بعد از کلیک گزینه “ Animation off ” را برگزینید. بعد از این مرحله دو مورد پایینی مرحله دوم یعنی Transition” animationscale” و “Animator duration scale” انجام دهید و آنها را به حالت “Animation off” تغییر دهید تا این گونه تغییرات ثبت شما اعلام شوند.

restart گوشی

در صورتی که سرعت گوشی اندرویدی به صورت ناگهانی کاهش پیدا کرده، اولین کاری که باید انجام دهید restart کردن آن است. به طور کلی restart کردن گوشی و کامپیوتر در بسیاری از مواقع به طور معجزه‌ آمیزی عمل می‌کند. در گوشی‌های اندرویدی برای restart کردن کافی است دکمه‌ی پاور را نگه دارید تا یک منو نمایش داده شود و در این منو گزینه‌ی restart را انتخاب کنید.

سرعت گوشی اندرویدی

در برخی گوشی‌های اندرویدی عملکرد دکمه‌ی پاور تغییر پیدا کرده و بنابراین با نگه داشتن آن، دستیار صوتی فعال می‌شود. همچنین ممکن است در منوی تنظیمات سریع گزینه‌ی مربوط به پاور قرار داشته باشد. اگر مشکل گوشی موقتی باشد، restart کردن احتمالا آن را برطرف می‌کند. ولی اگر با مشکل جدی روبرو شده، باید به دنبال بهره‌گیری از راهکارهای دیگری باشید.

سرعت گوشی اندرویدی

حذف ویجت های غیر کاربردی

یکی دیگر از چیزهایی که می توانند سرعت و روند load شدن صفحه نمایش را بعد از باز کردن قفل، آهسته سازند، ویجت هایی هستند که بر روی صفحه هوم قرار داده اید. از این رو بهترین اقدام این است که ویجت های غیر ضروری که شاید تاکنون حتی یکبار نیز از آنها استفاده نکرده اید را پاک کنید. 

برای حذف ویجت های غیر کاربردی نیاز به انجام کار خاصی ندارید و تنها می بایست انگشتتان را روی ویجت نگه دارید تا به حالت انتخاب دربیاید و سپس همانند تصویر زیر گزینه ” Remove from Home screen” را بفشارید.

بررسی و حذف حافظه مرورگر کروم

یکی از برنامه هایی که ما در طول روز از آن به میزان زیادی استفاده می کنیم، مرورگر smart phone می باشد که ممکن است روزانه چندین ساعت در جستجو و گشت و گذار باشیم. به همین دلیل با هر بار مراجعه و جستجو در مرورگر حافظه کش smart phone شما پر می شود و با پر شدن حافظه، محدودیتی در اجرا برنامه های مختلف اعمال می شود که شاید منبع این محدودیت ها را ندانیم.

به همین دلیل هر چند مدت یکبار حافظه کش مرورگر خود را حذف کنید تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشید. برای این اقدام نیز می بایست کارهای ذیل را انجام دهید ؛

مرحله اول  

وارد chrome شوید و از قسمت بالا سمت چپ، گزینه ۳ نقطه عمودی را انتخاب کنید تا پنجره ذیل برای شما باز شود.

مرحله دوم

 بعد از باز شدن پنجره بر روی ” Settings” کلیک کنید تا وارد تنظیمات مرورگر شوید. سپس گزینه “Site settings” را انتخاب کنید.

مرحله سوم  

در این مرحله گزینه “Storage” را انتخاب کنید.

مرحله چهارم

در نهایت همانند تصویر ذیل بر روی “Clear Site storage” کلیک کنید تا حافظه کش شما حذف شود.

افزایش سرعت گوشی اندرویدی

آپدیت اپلیکیشن‌ ها

برخی اپلیکیشن‌ها به دلیل به‌روز نبودن، مشکلات زیادی را ایجاد می‌کنند. بنابراین همواره توصیه می‌شود که اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی را update نگه دارید. برای این کار در play store ابتدا روی icon پروفایل خود ضربه بزنید.این کار میتواند سبب افزایش سرعت گوشی و پردازش آن شود.

سپس روی “Manage Apps & Device” کلیک کنید.

سرعت گوشی اندرویدی

در صفحه‌ی باز شده با یکی از گزینه‌های “Updates Available” یا “All Apps Up to Date” روبرو می‌شوید. اگر گزینه‌ی دوم به نمایش درآمده، پس تمام app ها update هستند.

سرعت گوشی اندرویدی

در غیر این صورت، روی “See Details” ضربه بزنید تا ببینید کدام app ها باید update شوند.

سرعت گوشی اندرویدی

در صفحه‌ی باز شده هم می‌توانید app ها را به طور مجزا یا دسته‌ جمعی uptade کنید.

سرعت گوشی اندرویدی

پاکسازی حافظه کش صفحه مجازی اینستاگرام

یکی از پرکاربردترین برنامه های این روزها، صفحات مجازی هستند که بسیار پرکاربرد هستند و ما روزانه چندین ساعت زمان در آنها سپری می کنیم. با این حال لازم به ذکر است که بدانید تمامی ویدیوهایی که شما در این برنامه کاربردی مشاهده می کنید، بصورت خودکار دانلود و سپس در پوشه خود به عنوان فایل کش ذخیره می شوند.

شاید تا این قسمت چیزی در مورد دانلود خودکار ویدیوهای instagram و ذخیره شدن آنها در پوشه ای خاص را هیچ اطلاعاتی نداشتید و کمی عجیب باشد. به همین دلیل هم اکنون با مراحل ذیل فورا اقدام به حذف و پاکسازی ویدیوهای کش شده اینستاگرام نمایید. این کار می تواند سبب افزایش سرعت گوشی شما شود.

مرحله اول

از منو کاربری گزینه “My files” را انتخاب کنید و سپس بر روی “Internal storage” کلیک کنید.

دلایل اصلی کند شدن گوشی اندروید

مرحله دوم

در میان گوشه هایی که هم اکنون مشاهده می کنید، پوشه ” Android” را برگزینید و سپس گزینه “Data” را انتخاب کنید.

مرحله سوم

اینک پوشه “com.instagram.android” را انتخاب کنید سپس بر روی ” Cache” کلیک کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله با کلیک بر روی دو پوشه دیگری که بعد از ” Cache“برای شما باز خواهند شد، به فایل های دانلود شده اینستاگرا دست پیدا خواهید کرد که تمام آنها را به حالت انتخاب در آورید و سپس گزینه دیلیت را برگزینید و تمام آنها را حذف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا